Teniu l’acta de l’assemblea del passat 8/11/18 diponible.
ACTA DE L’ASSEMBLEA ORDINÀRIA DE L’AMPA BISBAT D’ÈGARA DEL DIA 8 DE NOVEMBRE DE 2018
A les 20:30 h es constitueix l’assemblea en segona convocatòria a la Biblioteca de Primària.
En un primer recompte, els assistents són 28, però 3 d’ells no estaran presents a la votació que es durà a terme al final de l’assemblea.
ORDRE DEL DIA
1. Benvinguda
2. Lectura i aprovació, si s’escau, de l’acta de l’assemblea anterior
3. Calendari d’activitats de l’AMPA
4. Accions i projectes de l’AMPA
5. Votació dels nous estatuts de l’associació
6. Eleccions per renovar la Junta
7. Precs i preguntes
Punt 3. Calendari d’activitats de l’AMPA
Per començar, es recorda que totes les activitats de la nostra associació estan recollides al calendari del lloc web, així com al Google Calendar, de manera que tothom que ho vulgui se’l pugui sincronitzar i tenir les dates accessibles en tot moment.
La primera cita que es comenta és la reunió de la Comissió Municipal de Menjadors, que tindrà lloc el proper dimarts 13 de novembre. La companya Anna Roque hi assistirà com a representant de la nostra associació.
El mateix dia, a la nostra escola hi haurà una sessió formativa per a AMPES a càrrec de FAPAC. D’aquesta formació se n’ha fet difusió a través dels grups de whatsapp.
Dijous 15 de novembre hi haurà una xerrada sobre el Decret de Menjadors, a l’escola Agustí Bartra. El president ens fa saber que es vol crear una plataforma en defensa de l’educació pública a nivell de Terrassa, per mirar de sumar esforços entre totes les escoles i fer sentir la nostra veu davant les administracions. En relació a aquestes dos últims temes, el president fa cinc cèntims sobre el funcionament de FAPAC i convida a la participació en totes aquelles accions que es promoguin, especialment a la manifestació programada el dissabte 17 de novembre a Barcelona.
Pel que fa a les activitats pròpies de la nostra associació, es recorda que aquest diumenge 11 de novembre tindrà lloc, un any més, el Mercabisbat, a la plaça Nova.
Altes dates a recordar: Sant Marian, 31-56. 08221 Terrassa. Tel. (93) 736 29 39
– Carnestoltes / a l’escola el dia 1 de març de 2019, i la rua de diumenge el 3 de març. Es convida a la participació i també es comenta que caldria donar una empenta al grup de percussió al llarg del curs escolar. La comissió de Festes ja està treballant en l’organització del Carnestoltes.
– Colònies Familiars / 1 i 2 de juny
– Festa de Final de Curs / 7 de juny
– Festa de 6è / 14 de juny
Punt 4. Accions i projectes de l’AMPA
Pati de Primària
Es comenta que el rocòdrom que es va instal·lar a finals del curs passat està funcionant en horari lectiu i ha tingut molt bona acollida entre l’alumnat. De fet, sovint hi ha cua per fer-lo servir, per tant es planteja la possibilitat de construir una altra estructura del mateix tipus o similar. Pel que sembla, durant les hores de menjador no es pot fer servir i caldria esbrinar per quin motiu.
Relacionat amb això, es comenta que caldria fer alguna inversió més al pati de Primària, com ara aprofitar una part del romanent econòmic que té l’AMPA per adquirir jocs o qualsevol altre material lúdic. En aquest sentit, recordem que tenim pendent l’adquisició de tres taules de pícnic i la Junta es compromet a preguntar a la direcció del centre si aquesta compra ja s’ha fet efectiva. També es proposa fer una consulta entre l’alumnat per saber quines serien les seves preferències a l’hora d’adquirir nous materials. El curs passat, recorda el president, es van invertir uns diners en material de psicomotricitat per a infantil a partir d’un llistat que ens va fer arribar l’equip docent.
Biblioteca de Primària
Es recorda que el proper dimarts 20 de novembre està programada una reunió entre la Comissió de Llibres de l’AMPA i la direcció de l’escola. Entre altes temes s’hi parlarà de la necessitat de dinamitzar aquest espai de manera que l’alumnat en pugui treure més profit. També es menciona que el curs passat es van destinar 3.000 euros a renovar llibres per a infantil. Enguany també es disposa d’una bona quantitat de diners que es pot destinar a millorar l’espai, dinamitzar el servei i renovar el fons bibliogràfic. La Comissió de Llibres presentarà diverses idees a la direcció durant la reunió mencionada al principi.
Situació econòmica
Els dos temes anteriors (patis i biblioteca) fan que el debat derivi cap a la situació econòmica de la nostra associació, i al mateix temps es fan al·lusions al pressupost de què disposa l’escola (els diners que es reben de la Generalitat). Es proposa que, a través del Consell Escolar, es demani a direcció si les famílies podríem disposar de més informació sobre el pressupost de l’escola.
Pel que fa a l’economia de la nostra associació, es destaca que la situació és molt bona degut al baix índex d’impagaments. De fet, l’AMPA va acumulant un romanent de Sant Marian, 31-56. 08221 Terrassa. Tel. (93) 736 29 39
diners curs rere curs, fins al punt que avui comptem amb uns 13.000 euros que no tenen cap partida assignada. Des de la Junta es considera que això és, en certa manera, preocupant, ja que aquests diners s’haurien d’invertir en projectes per millorar l’escola i que no té sentit acumular diners al banc. El problema, moltes vegades, és que els projectes que es vulguin tirar endavant no només necessiten diners sinó també cal que la gent s’impliqui per desenvolupar-los.
Mural exterior d’infantil
Des de la Junta s’han iniciat els tràmits per pintar un mural a la paret exterior de la pista d’infantil, que ara mateix està sanejada i pintada de blanc. En una reunió de Junta va sorgir la idea de posar-nos en contacte amb l’Escola d’Art i Disseny de Terrassa (situada al Vapor Universitari) i demanar la seva col·laboració per fer el disseny del mural i assessorar-nos en l’execució. El mes d’octubre vam tenir una reunió amb el director i el cap d’estudis d’aquella escola i la seva rebuda va ser molt bona, de manera que estan molt motivats en donar-nos un cop de mà.
La idea consisteix en que ells ens presentaran diversos dissenys fets pels seus alumnes i, un cop els haguem rebut, nosaltres farem una consulta amb les famílies per decidir el disseny definitiu. L’execució es durà a terme al mes d’abril, si tot va bé, i demanarem la participació de les famílies.
El cost d’aquest mural (pintures i material divers) correrà a càrrec de l’AMPA. Encara no tenim pressupost.
Representant de l’AMPA al Consell Escolar
Es recorda que aquest curs hi ha renovació de 4 membres del Consell Escolar. Un d’aquests serà el representant de l’AMPA en aquest consell i tindrà la funció de fer-hi arribar les resolucions que es prenguin a les assemblees. La companya Ana Requena es postula com a candidata i surt escollida per unanimitat.
Els altres 3 membres sortiran escollits a les eleccions que es celebraran el dijous 29 de novembre i aprofitem per fer una crida a la participació i a que es presentin candidatures, donada la importància de què hi hagi representació de les famílies al Consell Escolar.
Punt 5. Votació dels nous Estatuts de l’associació
Un dels objectius que es va marcar la Junta actual va ser renovar els Estatuts de l’associació, donat que eren vigents des de feia molt de temps i es basaven en un model que hores d’ara considerem caducat i que no s’ajusta als nous temps. En aquest sentit es va fer una consulta a FAPAC que va servir per confirmar que calia una renovació. Des de la federació ens van aconsellar seguir el model que ells proposen i així s’ha fet, adaptant-lo a la realitat de la nostra escola. El primer esborrany del nou text es va fer arribar a les famílies durant el mes d’octubre i, un cop fetes algunes correccions, està disponible a la pàgina web.
En aquesta assemblea es fa la votació amb els següents resultats:
Participants: 25 Sant Marian, 31-56. 08221 Terrassa. Tel. (93) 736 29 39
Vots a favor: 25
Vots en contra: 0
Abstencions: 0
Vots nuls: 0
Així doncs, queden aprovats els nous Estatuts per unanimitat.
A partir d’aquest moment, entre altres qüestions, la denominació oficial de la nostra associació passa a ser Associació de Famílies Bisbat d’Ègara (AFA Bisbat d’Ègara) i així constarà en qualsevol comunicació oficial amb les famílies o als tràmits amb l’administració pública.
Punt 6. Eleccions per renovar la Junta
La Junta actual es va comprometre a dirigir l’associació durant quatre anys i ara ha arribat el moment de renovar-la. Tant el President, com el Secretari i la Tresorera han decidit no presentar-se a les properes eleccions que tindran lloc el mes de gener de 2019. Per tant, es fa una crida per a que les famílies facin un pas endavant i presentin les seves candidatures. Des de la Junta actual encoratgem a tothom a que hi participi des de dins, a que es comprometi amb el funcionament de l’escola, a que s’impliqui en tots els projectes que no serien factibles sense la nostra participació.
A les 22:30 donem per acabada l’assemblea.