Informació Diversa

En aquest espai hi trobareu informacions de tot tipus que ens envien des de diferents fonts i que creiem interessant fer-vos-les arribar. Esperem que us siguin útils.
 
Si teniu alguna informació que creieu que pot ser interessant, feu-nos-la arribar a secretaria@afabisbatdegara.cat

 

BLOG d’Informació Diversa

  • Casal de Futbol Sala i Multiesportiu 28 abril, 2021

    Ja tenim la informació del Casal d’Estiu que organitza l’AFA amb C.E. Unió 10 Terrassa.

    DATES I LLOC
    Del 28 juny al 30 juliol 2021, de 9h a 17h a l’Escola Bisbat d’Egara.

    A QUI S’ADREÇA?
    A infants de P3 fins adolescents 4t ESO. Obert a tothom, també a alumnes d’altres escoles.

    INSCRIPCIÓ
    Del 26 d’abril al 21 de juny clicant aquí.

    DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR
    Un cop feta la inscripció, heu de fer el pagament de la reserva de 15€ al compte corrent ES36
    3140 0001 9400 1516 2800, indicant al concepte el codi BE + nom i cognoms de l’infant.

    Un cop feta la inscripció ens heu d’enviar la següent documentació al correu
    unio10terrassa@gmail.com indicant a l’ASSUMPTE “BE + nom i cognoms de l’infant”:
    • Comprovant de la transferència de la reserva.
    • DNI (per les dues cares) de l’infant o llibre de família en cas que no tingui DNI.
    • Targeta sanitària de l’infant (CAT Salut).
    • Cartilla de vacunacions de l’infant.
    • DNI (per les dues cares) de la mare, pare, tutor/a legal.
    • En cas que hagueu sol·licitat l’ajut a l’Ajuntament de Terrassa ens heu d’enviar la
    resolució un cop la tingueu.
    • Carnet o certificat de família nombrosa (per obtenir el 5% de descompte).
    • Carnet o certificat de família monoparental (per obtenir el 5% de descompte).

    DESCOMPTES
    5% de descompte a partir del 2n germà/a i consecutius/ves. 5% de descompte a famílies
    nombroses i monoparentals.
    Descomptes no acumulables entre ells.

    LA QUOTA INCLOU
    • 1 samarreta.
    • 3 dies de piscina matinal en tot el casal.
    • 1 sortida per setmana matinal per l’entorn.
    • 1 excursió tot el dia en autocar durant la 3a setmana.
    • Mesures Covid-19 vigents en el moment de la realització del Casal.

    CONDICIONS DEL SERVEI
    • El rebut es carregarà al vostre compte entre el 28 de juny i el 2 de juliol.
    • La baixa al Casal s’haurà de comunicar amb 5 dies d’antelació a l’inici del Casal per
    correu al mail: unio10terrassa@gmail.com.
    • La manca dels dies de preavís pot suposar la pèrdua de l’import carregat (a excepció
    si és per causes de força major).
    • En cas que es produeixi el retorn del rebut s’hauran d’abonar les despeses de gestió
    del rebut.

    OBSERVACIONS
    • Per poder realitzar totes les franges horàries hi ha d’haver un mínim d’infants inscrits.
    • Aquesta informació es pot veure modificada pels canvis en les mesures de la Covid-
    19 del Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya.

    PER MÉS INFORMACIÓ
    Ismael Quirós
    661 61 36 27
    unio10terrassa@gmail.com

    DESCARREGAR INFORMACIÓ

    Continue reading →

  • Campanya de Donació de Sang 2021 12 abril, 2021

    Aquest trimestre els alumnes i les alumnes de 4t estem estudiant l’aparell circulatori. Per aquesta raó des del Banc de Sang i Teixits ens van oferir la possibilitat de fer una campanya perquè us animeu a fer donacions de sang.

    Aquesta campanya començarà el proper dilluns 19 d’abril i finalitzarà el dijous 22 d’abril.
    L’horari serà de 9h del matí fins les 20h a la Plaça Doctor Robert de Terrassa.

    Aquest any amb motiu de la Covid no s’hi pot anar quan es vulgui, heu d’entrar a l’enllaç següent per poder agafar cita prèvia:
    www.donarsang.gencat.cat/mutuaterrassa

    Quan aneu digueu que veniu de part dels alumnes i les alumnes de l’escola Bisbat d’Ègara.

    Per poder donar sang hi ha unes condicions a tenir en compte:

    • Has de tenir més de 18 anys
    • Tenir menys de 70
    • Tenir bona salut
    • Pesar més de 50 kg
    • No pots estar embarassada
    • No estar operat/da de fa poc
    • IMPORTANT!! Has de venir ben esmorzat o esmorzada / brenat/brenada!

    Gràcies per la vostra col·laboració!

    La vostra sang pot salvar vides!

    ALUMNES DE 4t DEL BISBAT D’ÈGARA

    Continue reading →

  • Xerrada per a Famílies – El primer mòbil 7 abril, 2021

    Enllaç a la xerrada: https://meet.jit.si/GerardVilanova

    Us convidem el proper dimecres 14 d’Abril a les 19:00 hores, a la xerrada sobre les noves tecnologies en la família, on-line. (Necessitats tècniques: dispositiu tecnològic amb connexió a internet, auriculars amb micròfon i un compte de correu electrònic)

    Per què us pot ser útil aquesta xerrada?
    Els darrers anys infants i adults hem augmentat la dosi de pantalles. En moltes ocasions ens han estat útils, però involuntàriament també podem haver consolidat mals usos i fins i tot addiccions en la família. En aquesta activitat es tracta amb mares i pares sobre l’ús i l’abús del mòbil (especialment), la tauleta i l’ordinador, internet i les xarxes socials, facilitant eines i recursos personals i proposant una nova organització familiar per a la seva correcta introducció, ús i gestió. S’orienta sobre els límits necessaris en els usos que fan d’aquests dispositius infants i adults, perquè aquests siguin entesos com a recurs per a l’aprenentatge, l’organització, l’oci i la comunicació de la persona, no com el seu substitut.

    Durada: 90 min aprox.

    Impartit per: Gerard Vilanova – formador en educació digital a TIC ACTIVA – Tècnic de comunicació – Gestor de documents – Professor

    Continue reading →

  • CAMINS ESCOLARS: Quan pot anar sol@ a l’escola? 26 gener, 2021

    Xerrada per mares i pares on es farà reflexió sobre l’autonomia, els límits i les normes, la responsabilitat, l’autoestima…. Encara hi ha una data disponible per inscriure-us.

    CLICA AQUÍ PER INSCRIURE’T

    DESCARREGA AQUÍ EL PDF

    Continue reading →

  • Entrades i sortides de l’alumnat curs 2020-21 7 setembre, 2020

    Aquest curs, degut al Còvid-19, l’escola ha establert un protocol d’entrades i sortides de forma esglaonada i per diferents punts d’accés per tal d’evitar aglomeracions.

    Les entrades i sortides es faran en els diferents horaris depenent dels cursos:

    Qualsevol modificació respecte aquest horari s’aprovarà en Consell Escolar, s’incorporarà a la
    Programació Anual del centre i es comunicarà a les famílies.

    Accessos:

    • Tant les entrades com les sortides dels alumnes es realitzaran per les mateixes portes.
    • L’accés de l’alumnat de P3 i P4 és pel carrer Sant Marian, 46 porta de dalt, els alumnes de P5 l’accés és per la porta del pati de baix.
    • L’accés de l’alumnat de 1r i 3r és pel carrer Sant Marian, 31-51, porta principal.
    • L’accés de l’alumnat de 2n i 4t és pel carrer Sant Marian per la porta de l’edifici de cicle mitjà.
    • L’accés de l’alumnat de 5è i 6è és pel carrer Viveret, porta de la pista del mig.
    • El carrer Sant Marian estarà tallat per a les entrades i sortides d’escola. El tancament del carrer Viveret està pendent de resposta de l’Ajuntament.
    • Fora de l’horari habitual les famílies s’hauran d’adreçar a la consergeria de l’edifici principal per no destorbar el ritme de treball a les aules.
    • Qualsevol incidència (arribar tard o sortir abans) ha de ser justificada pels pares,mares o tutors legals al tutor/a per escrit. Cap nen o nena pot sortir sol/a del centre dins de l’horari lectiu.
    • Important: Una vegada s’han recollit els/les nens/es, cal sortir del recinte de l’escola, i dels espais d’entrada i sortida amb la major brevetat possible per evitar aglomeracions i poder començar les activitats extraescolars.
    • Enguany és imprescindible que tothom compleixi els horaris marcats per garantir les normes de seguretat. Es demana puntualitat a l’hora de recollir-los, tant al migdia com a la tarda.

    Continue reading →

  • CORONAVIRUS. Informació Canal Salut per a les famílies 2 setembre, 2020

    Consulteu clicant AQUÍ on trobareu tota la informació actualitzada del Canal Salut, referent a la situació actual de Coronavirus i com afecta a les escoles.

    Continue reading →

  • Orientacions sobre activitats per als alumnes a causa del tancament pel coronavirus. Departament d’Educació 18 març, 2020

    Benvolgudes famílies,

    Com es coneixedor de tothom, ens trobem en un Estat d’Alarma Nacional degut a la pandèmia del CoVID-19. Aquest fet obliga a tota la ciutadania a mantenir-se a casa durant mínim 14 dies de forma obligatòria com a mesura de contenció d’aquesta malaltia.

    L’escola, sota les instruccions del Departament d’Educació, ens ha preparat els següents materials didàctics perquè l’alumnat pugui treballar matèria a casa mentre duri el confinament.

    Orientacions sobre activitats per als alumnes a causa del tancament pel coronavirus

    Orientacions generals

    Les activitats han de contribuir al desenvolupament de l’autonomia personal (gestió del temps, autoregulació, presa de decisions…) i ser significatives per a l’aprenentatge; poden consistir en la realització d’activitats d’observació i de contrast d’elements propers a la realitat de l’alumne, de cerca d’informació, d’indagació, de lectura, culturals, artístiques, lúdiques…, activitats alternatives a l’aprenentatge a l’aula que no és possible fer pel tancament dels centres.

    A continuació us proposem un recull de propostes referides a les diferents etapes educatives.

    Orientacions d’educació infantil

    Cal compaginar temps de joc autònom en què l’infant decideixi què vol fer i com, amb temps i activitats compartides amb l’adult.

    Per al temps de joc autònom hem de posar a l’abast de l’infant materials diversos amb els quals pugui elaborar el seu joc: materials per fer construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, materials inespecífics (conquilles, bastons, peces de fusta, envasos…), titelles, ninos, cuinetes, contes, fulls, estris d’escriptura…

    Pel que fa a les activitats compartides amb l’adult podem fer diferents propostes que ajuden al desenvolupament de les seves capacitats. Per exemple:

    • Activitats de comunicació
      • Llegir contes, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent…
      • Realitzar un diari i anar-hi incorporant: les anècdotes del dia, retalls d’imatges, petites converses, dibuixos, retalls de paraules de catàlegs…
      • Triar una història o conte i representar-lo amb titelles o escenificant-lo.
      • Inventar històries, dibuixar-les, escriure què hi passa (com ho vulguin escriure).
    • Activitats a l’exterior:
      • Sortir a passejar (si és possible) i cercar en l’entorn objectes que tinguin característiques determinades: d’un color determinat, amb una forma determinada, etc.
      • Caminar, córrer, saltar, grimpar, fer equilibris… sempre que sigui possible.
    • Jocs de taula:
      • Parxís, sudoku, trencaclosques, jocs de cartes, etc
    • Activitats en entorns digitals:
      • Enregistrar un àudio o un vídeo amb un conte, una cançó o un relat amb l’infant com a protagonista, i escoltar-lo o veure’l. Comentar amb l’infant què poden fer diferent, com ho poden enriquir…
      • Instal·lar a la tauleta alguna de les apps referenciades al portal Toolbox … i acompanyar els infants en la tria de l’app, en el funcionament i durant el joc.
      • Realitzar els jocs que et proposa el web Edu365
    • Col.laborar en les tasques de la llar.
    • Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, preparar el berenar…
      • Endreçar l’habitació
      • Parar taula i recollir-la
      • Plegar i classificar la roba…

    Orientacions d’educació primària

    Cal compaginar temps de lleure i de joc autònom en què els nens i les nenes decideixin què volen fer i com, amb temps i activitats compartides amb els adults.

    Per al temps de lleure i de joc autònom hem de posar a l’abast dels els nens i les nenes recursos i materials diversos amb els quals puguin elaborar els seus jocs: materials per fer construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, materials inespecífics, titelles, ninos, cuinetes, contes, llibretes, pintures…

    Pel que fa a les activitats compartides amb els adults es poden oferir diferents propostes enriquidores que afavoreixen els aprenentatges. Per exemple:

    • Activitats de l’àmbit lingüístic:
      • Redactar un diari explicant que han fet, anècdotes del dia, retalls d’imatges, com s’han sentit… durant els dies que no han anat a l’escola. Pot ser un diari virtual amb enllaços, vídeos…
      • Escriure contes, històries, cançons, poemes… (en diferents idiomes).
      • Planificar i fer un còmic
      • Enregistrar un audio d’històries, contes, descripcions…
      • Enregistrar, amb material audiovisual, moments de la vida quotidiana i les explicacions, descripcions, argumentacions… que trobin adients
      • Escoltar audiollibres
      • Llegir contes, llibres, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent, que canvïin algun personatge…
      • Visualitzar pel·lícules i altres programes com: InfoK, Dinamiks, Manduka, Una mà de contes, Què, qui, com? Fish&Chips i recollir en el diari idees o aspectes destacats.
      • Visitar museus virtuals i fer relats, dibuixos… de la visita. Buscar informació d’alguna obra que els hagi interessat.
      • Inventar representacions amb joguines, titelles, obres de teatre.
      • Pensar i planificar les vacances escollint llocs a visitar i itinerari a realitzar (google maps).
      • Preparar alguna entrevista d’opinió sobre algun tema del seu interès.
    • Activitats de l’àmbit matemàtic:
      • Gràfica de temperatures. Recull sistemàtic de la temperatura que marca el termòmetre cada dia a una mateixa hora del dia durant dues o tres setmanes. En acabar es pot fer una gràfica que reculli aquestes dades tot indicant la mitjana i explicar què s’hi observa. Si no es disposa de termòmetre es pot consultar la pàgina web del Servei Meteorològic de Catalunya.
      • Recull fotogràfic de formes geomètriques. Àlbum fotogràfic que recull fotografies d’elements que podem observar, quotidians, indicant les principals formes geomètriques que hi trobem.
      • Recollida de dades horàries. Recull sistemàtic de dades horàries durant una setmana per a la realització d’una gràfica: temps de dormir, temps de jugar, temps de lectura, temps de veure la tele, etc.
    • On és més barat? Fer una llista de coses que voldríem comprar anotant el preu que té en diferents botigues online. Identificar quin és el preu més barat, el més car i la diferència de diners que ens podríem estalviar si compréssim el més barat.
      • Quina oferta m’interessa? Anotar les ofertes on no hi hagi indicat el percentatge de descompte (per exemple 3×2, segona unitat a meitat de preu, etc.). Intuïtivament decidir quina és la millor. Després calcular el percentatge de descompte que et fan en l’article comprat a cadascuna de les diferents ofertes i comprovar d’aquesta manera si la intuïció ha estat la correcta.
    • Activitats de l’àmbit de coneixement del medi:
      • Els virus

    Què són? Com són? Quins tipus hi ha? Què és el coronavirus? A qui afecta? A totes les franges d’edat? A tots els països? Els antibiòtics poden servir per lluitar contra els virus? Quina diferència hi ha entre un antiviral i una vacuna? Per què no hi ha ara mateix una vacuna contra el coronavirus?

    • Les vacunes

    Què són? Com funcionen? Com es produeixen? Per què no hi ha una vacuna per al coronavirus? Per què és convenient vacunar-se? Com afecta a tota la població que hi hagi grups de persones que no es volen vacunar?

    • Seguiment de la pandèmia

    Consulteu cada dia la informació que donen els mitjans de comunicació i els portals del Departament de Salut com: http://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a- z/c/coronavirus-2019-ncov/. Feu un comentari cada dia sobre la situació (en un blog, en un clip de vídeo, etc.).

    • Activitat d’experimentació i art:
      • Jugar amb jocs de taula, puzzles, tangram, lego, robots, maquetes…
      • Observar, fer fotografies i recollir al diari.
      • Fer fotografies i gravacions de les observacions realitzades.
      • Fer hipòtesi i recerca de com seran les ciutats del futur (smart cities) i les escoles del futur (smart school)
    • Activitats amb el mòbil o tauleta:
      • Enregistar un àudio amb un conte, amb una cançó i escoltar-lo. Comentar amb el nen o la nena, què poden fer diferent, com ho poden enriquir…
    • Suport a les tasques de la casa
    • Col·laborar en la neteja de la llar
      • Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, fer el berenar…
      • Endreçar l’habitació
      • Parar taula i recollir-la
      • Plegar i classificar la roba..

    DESCARREGA AQUÍ LA FONT


    Continue reading →

%d bloggers like this: