Extraescolars


Aquesta comisió proporciona als infants unes oportunitats educatives diferents i complementàries a l’escola per fomentar la pràctica d’activitats esportives, lúdiques i al mateix temps enriquidores per al nostre alumnat.

Les activitats extraescolars que promou i organitza la nostre comisió pretenen: generar una oferta educativa i de lleure de qualitat que arribi a tots els infants de l’escola, assegurar atenció i protecció als infants quan l’escola està tancada i la família no se’n pot fer càrrec, tant a primera hora del matí com a la finalització de l’horari lectiu, facilitant la conciliació de la vida laboral de les mares i pares amb la vida familiar.

Si teniu alguna idea, dubte… envieu-nos un correu a extraescolars@afabisbatdegara.cat o feu servir el formulari de la part inferior de la pàgina.


En aquest link podreu trobar la graella general d’extraescolars 2019-2020:
– Graella activitats curs 2019/2020

Informació general extraescolars

Carta de Responsabilitat


Informació de les activitats extraescolars: 

Clikar a sobre de cada activitat per ampliar la informació:


  • Berenateca (Horari: de DILLUNS a DIVENDRES de 16.30h a 17.30h)



Correus electrònics d’entitats:


BLOG d’Extraescolars

  • Orientacions sobre activitats per als alumnes a causa del tancament pel coronavirus. Departament d’Educació 18 Març, 2020

    Benvolgudes famílies,

    Com es coneixedor de tothom, ens trobem en un Estat d’Alarma Nacional degut a la pandèmia del CoVID-19. Aquest fet obliga a tota la ciutadania a mantenir-se a casa durant mínim 14 dies de forma obligatòria com a mesura de contenció d’aquesta malaltia.

    L’escola, sota les instruccions del Departament d’Educació, ens ha preparat els següents materials didàctics perquè l’alumnat pugui treballar matèria a casa mentre duri el confinament.

    Orientacions sobre activitats per als alumnes a causa del tancament pel coronavirus

    Orientacions generals

    Les activitats han de contribuir al desenvolupament de l’autonomia personal (gestió del temps, autoregulació, presa de decisions…) i ser significatives per a l’aprenentatge; poden consistir en la realització d’activitats d’observació i de contrast d’elements propers a la realitat de l’alumne, de cerca d’informació, d’indagació, de lectura, culturals, artístiques, lúdiques…, activitats alternatives a l’aprenentatge a l’aula que no és possible fer pel tancament dels centres.

    A continuació us proposem un recull de propostes referides a les diferents etapes educatives.

    Orientacions d’educació infantil

    Cal compaginar temps de joc autònom en què l’infant decideixi què vol fer i com, amb temps i activitats compartides amb l’adult.

    Per al temps de joc autònom hem de posar a l’abast de l’infant materials diversos amb els quals pugui elaborar el seu joc: materials per fer construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, materials inespecífics (conquilles, bastons, peces de fusta, envasos…), titelles, ninos, cuinetes, contes, fulls, estris d’escriptura…

    Pel que fa a les activitats compartides amb l’adult podem fer diferents propostes que ajuden al desenvolupament de les seves capacitats. Per exemple:

    • Activitats de comunicació
      • Llegir contes, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent…
      • Realitzar un diari i anar-hi incorporant: les anècdotes del dia, retalls d’imatges, petites converses, dibuixos, retalls de paraules de catàlegs…
      • Triar una història o conte i representar-lo amb titelles o escenificant-lo.
      • Inventar històries, dibuixar-les, escriure què hi passa (com ho vulguin escriure).
    • Activitats a l’exterior:
      • Sortir a passejar (si és possible) i cercar en l’entorn objectes que tinguin característiques determinades: d’un color determinat, amb una forma determinada, etc.
      • Caminar, córrer, saltar, grimpar, fer equilibris… sempre que sigui possible.
    • Jocs de taula:
      • Parxís, sudoku, trencaclosques, jocs de cartes, etc
    • Activitats en entorns digitals:
      • Enregistrar un àudio o un vídeo amb un conte, una cançó o un relat amb l’infant com a protagonista, i escoltar-lo o veure’l. Comentar amb l’infant què poden fer diferent, com ho poden enriquir…
      • Instal·lar a la tauleta alguna de les apps referenciades al portal Toolbox … i acompanyar els infants en la tria de l’app, en el funcionament i durant el joc.
      • Realitzar els jocs que et proposa el web Edu365
    • Col.laborar en les tasques de la llar.
    • Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, preparar el berenar…
      • Endreçar l’habitació
      • Parar taula i recollir-la
      • Plegar i classificar la roba…

    Orientacions d’educació primària

    Cal compaginar temps de lleure i de joc autònom en què els nens i les nenes decideixin què volen fer i com, amb temps i activitats compartides amb els adults.

    Per al temps de lleure i de joc autònom hem de posar a l’abast dels els nens i les nenes recursos i materials diversos amb els quals puguin elaborar els seus jocs: materials per fer construccions, objectes o robes que serveixin per disfressar-se, materials inespecífics, titelles, ninos, cuinetes, contes, llibretes, pintures…

    Pel que fa a les activitats compartides amb els adults es poden oferir diferents propostes enriquidores que afavoreixen els aprenentatges. Per exemple:

    • Activitats de l’àmbit lingüístic:
      • Redactar un diari explicant que han fet, anècdotes del dia, retalls d’imatges, com s’han sentit… durant els dies que no han anat a l’escola. Pot ser un diari virtual amb enllaços, vídeos…
      • Escriure contes, històries, cançons, poemes… (en diferents idiomes).
      • Planificar i fer un còmic
      • Enregistrar un audio d’històries, contes, descripcions…
      • Enregistrar, amb material audiovisual, moments de la vida quotidiana i les explicacions, descripcions, argumentacions… que trobin adients
      • Escoltar audiollibres
      • Llegir contes, llibres, demanar als infants que ens els expliquin després, que els acabin de forma diferent, que canvïin algun personatge…
      • Visualitzar pel·lícules i altres programes com: InfoK, Dinamiks, Manduka, Una mà de contes, Què, qui, com? Fish&Chips i recollir en el diari idees o aspectes destacats.
      • Visitar museus virtuals i fer relats, dibuixos… de la visita. Buscar informació d’alguna obra que els hagi interessat.
      • Inventar representacions amb joguines, titelles, obres de teatre.
      • Pensar i planificar les vacances escollint llocs a visitar i itinerari a realitzar (google maps).
      • Preparar alguna entrevista d’opinió sobre algun tema del seu interès.
    • Activitats de l’àmbit matemàtic:
      • Gràfica de temperatures. Recull sistemàtic de la temperatura que marca el termòmetre cada dia a una mateixa hora del dia durant dues o tres setmanes. En acabar es pot fer una gràfica que reculli aquestes dades tot indicant la mitjana i explicar què s’hi observa. Si no es disposa de termòmetre es pot consultar la pàgina web del Servei Meteorològic de Catalunya.
      • Recull fotogràfic de formes geomètriques. Àlbum fotogràfic que recull fotografies d’elements que podem observar, quotidians, indicant les principals formes geomètriques que hi trobem.
      • Recollida de dades horàries. Recull sistemàtic de dades horàries durant una setmana per a la realització d’una gràfica: temps de dormir, temps de jugar, temps de lectura, temps de veure la tele, etc.
    • On és més barat? Fer una llista de coses que voldríem comprar anotant el preu que té en diferents botigues online. Identificar quin és el preu més barat, el més car i la diferència de diners que ens podríem estalviar si compréssim el més barat.
      • Quina oferta m’interessa? Anotar les ofertes on no hi hagi indicat el percentatge de descompte (per exemple 3×2, segona unitat a meitat de preu, etc.). Intuïtivament decidir quina és la millor. Després calcular el percentatge de descompte que et fan en l’article comprat a cadascuna de les diferents ofertes i comprovar d’aquesta manera si la intuïció ha estat la correcta.
    • Activitats de l’àmbit de coneixement del medi:
      • Els virus

    Què són? Com són? Quins tipus hi ha? Què és el coronavirus? A qui afecta? A totes les franges d’edat? A tots els països? Els antibiòtics poden servir per lluitar contra els virus? Quina diferència hi ha entre un antiviral i una vacuna? Per què no hi ha ara mateix una vacuna contra el coronavirus?

    • Les vacunes

    Què són? Com funcionen? Com es produeixen? Per què no hi ha una vacuna per al coronavirus? Per què és convenient vacunar-se? Com afecta a tota la població que hi hagi grups de persones que no es volen vacunar?

    • Seguiment de la pandèmia

    Consulteu cada dia la informació que donen els mitjans de comunicació i els portals del Departament de Salut com: http://canalsalut.gencat.cat/ca/salut-a- z/c/coronavirus-2019-ncov/. Feu un comentari cada dia sobre la situació (en un blog, en un clip de vídeo, etc.).

    • Activitat d’experimentació i art:
      • Jugar amb jocs de taula, puzzles, tangram, lego, robots, maquetes…
      • Observar, fer fotografies i recollir al diari.
      • Fer fotografies i gravacions de les observacions realitzades.
      • Fer hipòtesi i recerca de com seran les ciutats del futur (smart cities) i les escoles del futur (smart school)
    • Activitats amb el mòbil o tauleta:
      • Enregistar un àudio amb un conte, amb una cançó i escoltar-lo. Comentar amb el nen o la nena, què poden fer diferent, com ho poden enriquir…
    • Suport a les tasques de la casa
    • Col·laborar en la neteja de la llar
      • Ajudar en la preparació del menjar: pelar fruita, preparar amanides, fer el berenar…
      • Endreçar l’habitació
      • Parar taula i recollir-la
      • Plegar i classificar la roba..

    DESCARREGA AQUÍ LA FONT


    Continue reading →
  • JIE 2019-20. JORNADA DE GIMNÀSTICA ARTÍSTICA. 25 DE GENER 10 Desembre, 2019

    Benvolgudes famílies,

    La propera JIE serà la de Gimnàstica Artística que se celebrarà el proper 25 de gener de 10’30 a 12 h al Club Gimnàstic Terrassa del Carrer del Dr. Pearson, 63 de Terrassa.

    Faran jocs i/o exercicis relacions amb la psicomotricitat i la gimnàstica artística, sempre adequats a les edats dels participants, per tal que els nens i nenes puguin tenir un primer contacte amb el món de la gimnàstica i descobrir les seves capacitats motrius d’una manera lúdica i divertida.

    L’activitat es durà a terme amb la col·laboració del Club Gimnàstic Terrassa el qual ens proporcionarà monitors especialistes i ens cedeix les seves instal·lacions.

    En breu rebreu un flyer on estarà tota la informació de l’activitat. Per a qualsevol dubte podeu adreçar-vos a la secretaria de l’AFA o a jie@afabisbatdegara.cat.

    Descarrega’t AQUÍ el pòster de la JIE.

    DATA LÍMIT D’INSCRIPCIÓ DE LA JIE D’ATLETISME: Dijous, 16 de gener

    NOVETAT: Us fem saber que com a novetat d’enguany, els nens i nenes que hagin realitzat les 6 JIES que formen part del programa del Consell Esportiu, tindran un lot esportiu per part de l’AFA.

    Esperem que us ho passeu genial a aquestes JIEs!! Us hi esperem!!!!

    INSCRIVIU-SE AQUÍ:

    Continue reading →
  • JIE 2019-20. JORNADA D’ATLETISME AJORNADA AL DISSABTE 8 DE FEBRER 7 Octubre, 2019

    Benvolgudes famílies,

    Aquestes Jornades d’Iniciació Esportiva estan adreçades a nens i nenes de P3 a 2on i pretenen fomentar disciplines esportives que no son habituals als entorns escolars.

    La JIE (Jornada d’Iniciació Esportiva) d’ATLETISME, que va ser ajornada des del mes de novembre, finalment la tenim programada pel proper 8 de febrer d’11 a 13 h a les Pistes Municipals d’Atletisme de Can Jofresa.

    El preu de l’activitat té un cost d’2€ i estarà coberta per l’assegurança esportiva del Consell Esportiu que subvenciona parcialment l’AFA.

    Número de compte de l’AFA: ES39 0182 1786 1502 0002 8691

    Les característiques de les proves seran salts, curses i llançaments molt semblants a les clàssiques de l’atletisme adaptant-se, però, a les possibilitats físiques dels nens i nenes d’aquestes edats. Es farà per sistema de rotació de grups, d’una prova a l’altra, fins completar el recorregut de les 6 estacions. Cada una de les proves durarà aproximadament 15 minuts.

    En breu rebreu un flyer on estarà tota la informació de l’activitat. Per a qualsevol dubte podeu adreçar-vos a la secretaria de l’AFA o a jie@afabisbatdegara.cat.

    Descarrega’t AQUÍ el pòster de la JIE.

    DATA LÍMIT D’INSCRIPCIÓ DE LA JIE D’ATLETISME: Dijous, 30 de gener

    NOVETAT: Us fem saber que com a novetat d’enguany, els nens i nenes que hagin realitzat les 6 JIES que formen part del programa del Consell Esportiu, tindran un lot esportiu per part de l’AFA.

    Esperem que us ho passeu genial a aquestes JIEs!! Us hi esperem!!!!

    INSCRIVIU-SE AQUÍ:

    Continue reading →
  • MÀGIA 2 Octubre, 2019

    Gestió: CREA I EDUCA

    Dies: DIJOUS 4T,5È I 6È DIVENDRES 1R, 2N I 3R

    Horari: 16:30 a 18:00 hores

    Preu: 29€mensuals (Tots els materials estàn inclosos)

    Data inici de curs:

    dijous 10 d’Octubre de 2019 4T, 5È i 6È de primària

    divendres 11 d’Octubre de 2019 1R, 2N i 3R de primària

    Data final del curs: Inici jornada intensiva juny

    Pagament: Domiciliat o transferència es demana al moment de la inscripció.

    Inscripció: Per accedir al formulari d’inscripció clicar aquí.

    Descripció activitat:

    La màgia és l’art més antic que coneixem, ja els antics egipcis practicaven màgia, és un llenguatge universal i que connecta les diferents vessants de l’art i les ciències. Barreja tècniques de cinema, de teatre, de música, ball, malabars… és l’art més complert i internacional.

    A més a més és una activitat divertida i que ens transporta a altres mons d’il·lusió i fantasia, ens permet deixar anar la imaginació i volar en un instant màgic.

    Per al nen, cada joc de màgia és un descobriment que el permet desenvolupar-se en públic, treballar la seva creativitat i la seva destresa manual i física. Moltes vegades l’engany es troba en una distracció o un component més artístic que tècnic, l’alumne resoldrà aquestes situacions aprenent com comunicar-se amb el públic.

    Continue reading →
  • Màgia al migdia 2 Octubre, 2019

    Gestió: CREA I EDUCA

    Dies: DIMARTS MIGDIA

    Curs: 1R, 2N, 3R, 4T, 5È I 6È

    Horari: 12:30h a 13:30h (Migdia)

    Preu: 29€mensuals (Tots els materials estàn inclosos)

    Data inici de curs: dimarts 8 d’Octubre de 2019

    Data final del curs: Inici jornada intensiva juny

    Pagament: Domiciliat o transferència es demana al moment de la inscripció.

    Inscripció: Per accedir al formulari d’inscripció clicar aquí.

    Descripció activitat:

    La màgia és l’art més antic que coneixem, ja els antics egipcis practicaven màgia, és un llenguatge universal i que connecta les diferents vessants de l’art i les ciències. Barreja tècniques de cinema, de teatre, de música, ball, malabars… és l’art més complert i internacional.

    A més a més és una activitat divertida i que ens transporta a altres mons d’il·lusió i fantasia, ens permet deixar anar la imaginació i volar en un instant màgic.

    Per al nen, cada joc de màgia és un descobriment que el permet desenvolupar-se en públic, treballar la seva creativitat i la seva destresa manual i física. Moltes vegades l’engany es troba en una distracció o un component més artístic que tècnic, l’alumne resoldrà aquestes situacions aprenent com comunicar-se amb el públic.

    Continue reading →
  • MÀGIA A L’ESCOLA 24 Setembre, 2019

    El proper divendres dia 4, la teva escola t’ofereix la possibilitat que el teu fill/a provi l’activitat de màgia a l’escola. L’horari serà l’habitual per les activitats extraescolars, de 16.30h a 18.00h Tenint així una estona per berenar abans de començar l’activitat. L’activitat estarà dirigida per un dels monitors de Crea&Educa que sorprendrà els més petits amb jocs de màgia que ells podran aprendre i emportar-se a casa. I si els agrada, aquest any oferirem l’activitat extraescolar de màgia a la vostra escola perquè de seguida pugueu inscriure el vostre infant. Les edats per aquesta prova i per a aquesta activitat extraescolar són per als grups de 1r a 6è de primària. 

    Per fer l’inscripció a l’activitat clicar aquì. Per saber mes sobre l’activitat extraescolar de màgia, clicar aquí.

    Continue reading →
  • BÀSQUET PER A PARES 18 Setembre, 2019

    Gestió: Bàsquet per a pares

    Destinataris: Pares de l’escola Bisbat d’Ègara

    Dies: Dijous

    Horari: 21:00h – 22:00h

    Data inici del curs: 3/10/2019

    Data final del curs: 18/06/2020 No hi haurà activitat durant les vacances de Nadal i S.Santa

    Preu: Gratuït

    Inscripció: Ompliu la butlleta que trobareu aquí i l’entregueu el dia de l’activitat a la persona encarregada.

    Pagament: No és necessari.

    Descripció de l’activitat: A la pista de bàsquet de l’edifici d’Educació Infantil de l’escola (cistelles de minibàsquet) ens trobem per fer partidets entre els assistents.

    Observacions: L’objectiu principal d’aquesta activitat és que els pares de l’escola puguem trobar-nos en un ambient distès per compartir bons moments,inquietuds.. amb el bàsquet com a “excusa”. Si a sobre fem exercici i encertem algun llançament ja haurem aconseguit un “triple” èxit.

    Contacte: Migue Duplessis 615 311 837

    Continue reading →

____________________________________________

Formulari de Contacte

El teu nom (obligatori)

El teu email (obligatori)

Assumpte

El teu missatge